همسر صبور| روایتی از همراهی همسر رهبر انقلاب در مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی +عکس نوشته

روایتی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی را می‌خوانید.

همسر صبور | همراهی همسر رهبر معظم انقلاب در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی+تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی ریحانه  وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، روایتی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ی رهبر معظم انقلاب در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی را منتشر کرد و نوشت:


بیشتر بخوانید: همسر صبور| روایتی از فقر در زندگی رهبر انقلاب در جریان مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی +عکس نوشته 


«روایت‌هایی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی

در بیان شرح مبارزات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علیه رژیم ستمشاهی، کمتر به نقش همسر مکرمه‌ی ایشان در آن دوران پرداخته شده است.
ریحانه در روزهای دهه فجر، هر روز یک برش تاریخی از نقش خانم منصوره خجسته باقرزاده در مبارزات رهبر انقلاب منتشر میکند. منبع این تاریخ‌نگاری‌ها، کتاب "شرح اسم" است:

زندگی مشترک آقای خامنه‌ای و خانم خجسته شروع شده بود. نخستین خانه این زوج، منزل شوهرخواهر سیدعلی خامنه‌ای بود. دو اتاق از شیخ علی تهرانی اجاره کردند. «چند ماهی منزل خواهرم بودیم… آقا شیخ علی آقا... ماهی ۶۰-۵۰ تومان از ما اجاره می‌گرفت. البته دغدغه‌ای نداشتم، چون او فشاری نمی‌آورد.»

فردای روز تبعید امام، جلسه‌ای در خانه آقای قمی برگزار شد ولی در آن اتفاقی نیفتاد. به همسرش گفته بود که شاید از این نشست برنگردد، اما زندان رفتن‌ها، دربه‌دری‌ها و تعقیب و گریزها، انزوا، سکوت، تبعید و دیگر رخدادهای بعدی نشان داد که سنگینی سقف این زندگی مشترک روی ستون‌های صبر و پایداری این زن قرار دارد؛ زنی که از خانواده‌ای دارا به همسری طلبه‌ای ندار درآمده، و با حوادث زندگی با گشاده‌رویی برخورد می‌کند، مرد خانواده را در ادامه راهی که بدان ایمان داشت و پای می‌فشرد استوارتر کرد.

همسرم «هیچ وقت اظهار نگرانی و گله‌مندی از دست من نکرده، حتی مشوق من در قضایای عدیده‌ای هم بوده [است.] مواقعی… بود که بعضی از افراد و گروه‌های مخفی از اشخاص مهم و سطح بالا منزل ما رفت و آمد می‌کردند. من البته به همسرم نمی‌گفتم که اینها کی هستند، اما او از نحوه رفت و آمد... می‌فهمید که این‌ها اشخاصی مهم و حساس هستند. از من سوال نمی‌کرد، مرا نمی‌خواست سوال‌پیچ کند... هیچ‌گونه مخالفتی نداشت، بلکه کمک هم می‌کرد.»
خانم خجسته می‌گوید: «دوران مشقت‌بار و امتحان الهی بود و من خودم را برای تمام مشکلات ممکن آماده کرده بودم و هرگز درباره هیچ چیز لب به شکوه نگشودم … فکر می‌کنم بزرگترین نقش من حفظ جوّ آرامش در خانه بود؛ طوری که ایشان بتوانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. من سعی داشتم تا ایشان را از نگرانی در مورد خود و فرزندانم دور نگه دارم.»

همسر صبور | همراهی همسر رهبر معظم انقلاب در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی+تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
خوش سعادتت برای همسرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
از وقتی که چشمم به دنیا باز شده مستاجر هستم . بسیار خسته و از پا فتاده ام.
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
از دامن زن مرد به معراج میرود از دامن زن مرد به موفقیت میرسد از دامن زن انسان به اوج انسانیت میرسد از دامن زن مرد به ملکوت میرود .درود بر چنین زنانی باد که الگویشون در زندگی حضرت فاطمه زهرا س و زینب کبری ع هست اگر تمام زنان مسلمان الگوی خودشون حضرت فاطمه س و حضرت زینب ع قرار میدادند این همه اختلافات در زندگی نبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
درود و سلام خداوند بر زنان فهمیده و صبور که حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی خود قرار داده اند
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۳:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
احسنت به این متن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
زنانی که حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خود قرار داده اند واقعا در پیشبرد این انقلاب نقش اصلی و کلیدی داشته ودارند ان شاء الله از بی بی اجر دنیوی و اخوی والایی دریافت کنند
ایشان علاوه بر خودشان با تربیت فرزندان مومن و متدین نقش مضاعفی در نفوذ رهبری داشته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
البته که همیشه پشتوانه مردان موفق زنان قوی ودانا و صبورند
United States of America
م
۰۱:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
درود بر این خانواده واین بانوی نمونه اسلام_لبیک امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا اینجور خانومها فرشته اند، من که عمرا نمیتونم اینجوری باشم...خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
درود خداوند بر رهبر انقلاب و همسر مکرمه ایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باسلام و ادب
نقش همسر در موفقیت های مرد حتی بعضی اوقات از تلاش شبانه روزی یک مرد مهمتره ، خداوند اجر دنیا و آخرت به این خانوم عنایت کنه و رحمت الهی به روان پاک همسر محترمه حضرت امام رحمه اله علیه
آخرین اخبار